Tatrzańskie wędrówki naszych licealistów.

Już po raz kolejny uczniowie naszej szkoły pod koniec roku szkolnego wybrali się na kilkudniową wycieczkę. Kierując się słowami znanego pisarza Marka Twain’a,że: ”Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś,niż tego co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj. Śnij. Odkrywaj.” wybrali się w nasze piękne Tatry. Program wycieczki obfitował w wiele atrakcji.

Już w pierwszym dniu udaliśmy się na Słowację, do miejscowości Bachledka, aby przespacerować się Ścieżką w Koronach Drzew, która usytuowana jest na palach o wysokości do 24 metrów. Natomiast z tarasu 32 metrowej wieży widokowej można podziwiać szczyty Tatr Bielskich, wyjątkową Panoramę Pienin, czy malownicze Zamagurze. Niestety mgła zasnuła górskie szczyty, ale od czego jest wyobraźnia… 😉 Dzięki kilku edukacyjnych przystankom tematycznym, umieszczonych na Ścieżce, można było również pogłębić swoją wiedzę. Dowiedzieliśmy się także, że pójście na skróty nie zawsze oznacza szybsze dotarcie do celu :)Po krótkim odpoczynku w miejscu zakwaterowania, czyli w urokliwej Bukowinie Tatrzańskiej, wybraliśmy się do jednej
z największych atrakcji historycznych południowej części województwa małopolskiego czyli Zamku w Niedzicy, położonego w przepięknej scenerii Zbiornika Czorsztyńskiego. Zwolennicy oscypków mogli zaopatrzyć się w tradycyjne sery u lokalnego bacy. Mimo bardzo aktywnego dnia do późnych godzin wieczornych trwały rozmowy wycieczkowiczów i nikogo nie opuszczał dobry humor.
Zaopatrzeni w wielobarwne płaszcze przeciwdeszczowe, wybraliśmy się następnego dnia do doliny Kościeliska. Wraz z zaprzyjaźnioną przewodniczką po długim spacerze dotarliśmy do schroniska, gdzie jak nigdzie indziej wspaniale smakowała rozgrzewająca herbatka czy gorąca czekolada. A potem nadszedł czas na …termy. Cudownie wypoczęli po męczącym dniu w basenach termalnych, gdzie każdy mógł znaleźć odpowiednią dla siebie atrakcję.

Pożegnaliśmy Zakopane wizytą na Kasprowym Wierchu. Jakież było nasze zdziwienie gdy po wjeździe kolejką na sam szczyt okazało się ,że zalega tam gruba warstwa śniegu. Wspinaczka do Wysokogórskiego Obserwatorium Meteorologicznego, które znajduje na szczycie Kasprowego była nie lada wyzwaniem. Nasz przewodnik, a jednocześnie pracownik WOM opowiedział nam jak to z racji swojego usytuowania jest unikalną w skali kraju placówką badawczą. Pozyskiwane dane wykorzystywane są do celów synoptycznych, meteorologicznych i hydrologicznych osłony kraju, opracowań statystycznych i naukowych. A jako że na szczycie góry jest dostęp do internetu i tym samym Netflixa, jego praca nie jest aż tak nudna jak niektórym mogłoby się wydawać 😉 Nie obyło się również bez wizyty na Krupówkach. Zakopane pożegnało nas piękną, słoneczną pogodą. Żal było wracać do domu. Pozostają wspomnienia, zdjęcia i niezapomniane niektórych „teksty” uczestników . Za rok wyruszamy znowu w Polskę. Byle do maja… 🙂

Chcieliśmy z całego serca podziękować naszym wspaniałym sponsorom, dzięki którym ta wycieczka mogła obfitować w tak wiele ciekawych, pełnych walorów edukacyjnych atrakcji: Miejsko Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Sędziszowie, Sędziszowskiemu Przedsiębiorstwu Energetyki Cieplnej Sp. z.o.o, Firmie „Art-Spaw” Artur Wolentek oraz Radzie Rodziców Liceum Ogólnokształcącego w Sędziszowie.